Banánové/Ovesné donuty

Americká kobliha neboli donut. Takový český koblížek s otvorem uvnitř. Kynuté těsto, které se smaží ve vysoké vrstvě oleje. Vypadají božsky, stačí je polít polevou, potřít nutelou a ozdobit. Poslední dobou jsou tyto koblihy k dostání už naprosto všude. Malé pekárny, cukrárny, větší obchodní řetězce. Musím se přiznat, že jsem si takovou koblihu nikdy nekoupila a nepamatuji si, že bych jí dokonce měla jako malá. Tyhle přeslazené věci nikdy nebyly pro mě. (Gábi radši chleba se šunkou 😁).
S příchodem a velkým "bumem" od Donuter donuts jsem se ovšem nechala zlákat já, i Čenda. A myslím, že by ani Homer Simpson neodolal. Protože oba milujeme kokos a pistácii byla volba jasná - hmm ocitli jsme se v donutovém nebi. Takže kdo jste ještě neochutnal, měli byste to aspoň jednou zkusit (i když u jedné ochutnávky nezůstanete). K dostání na dámejídlo.cz, Metropole Zličín nebo třeba Peter´s Apartment.



A to bych nebyla já, kdybych je nezkusila ve své kuchyni, ve zdravější verzi!😁
Jasně nejsou tak přitažlivé, ale můžeš sníst klidně 2,3,4 a nemusíš mít výčitky! 😁

BANÁNOVÉ MINIDONUTY (14ks)
Těsto:
1.miska
50g kukuřičné mouky
20g kokosového proteinu
1/2 lžičky bezfosfátového prášku do pečiva

V misce vše důkladně promícháme.
2.miska
1 vajíčko
1 rozmačkaný banán

Vyšleháme vajíčko, přidáme rozmačkaný banán a taktéž zašleháme. Postupně přidáváme obsah první misky.

Těsto si dáme do zdobičky a naplníme formu na silikonové minidonuty.
Formu jsem koupila v orionu za 99,-.
Pečeme cca 12 minut v troubě vyhřáté na 170C, 15-20 minut.
Zdobíme vychladlé donuty např. tvarohem, rozpuštěnou čokoládou s kokosovým olejem, arašídovým nebo jiným máslem, ghítelou apod.
Posypeme například kokosem, pistáciemi nebo jinými ořechy apod.

Nemáte formu na donuty? Nevadí, i tak Vám poradím, jak jsem je dělala já. 😃


OVESNÉ DONUTY (7ks)
Těsto:
10 vrchovatých lžic ovesných vloček
3 lžíce nízkotučného tvarohu
2 vajíčka
1 rozmačkaný banán
1 lžička karobu
špetka prášku do pečiva
1 lžíce kokosu

vše v misce rozmixujeme. Pečeme ve formě na donuty. Pečeme cca 15 minut na 180C.
Kdo nemá formu na donuty, připraví si formy na muffiny. Z alobalu si vytvoříte cca 7 cm "špalíčky". Špalíček dáte doprostřed formy a okolo nalejete těsto. Po dopečení alobal snadno vyndáte a vznikne Vám důlek. 😃 Zdobíme opět dle své fantazie.

Dobrou chuť.

S láskou Gábi v kuchyni. ❤❤❤



Comments

  1. Hezký den, Gábi. Vypadá to krásně, moc ráda je vyzkouším. Co můžu použít místo kokosového proteinu? Nebo jde vynechat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju:))Vyzkousejte a poslete výsledek:) místo něj sladidlo a prášek do pečiva:-)

      Delete

Post a Comment