Špaldový Medovník

Medový dort, medovník nebo také marlenka je velmi oblíbeným dezertem. Skládá se z tenkých medových plátů, které se spojují krémem a celý dort je poté zasypaný ořechy. Jasně je taky plný cukru a másla, ale to bych přeci nebyla já, kdybych nezkusila zdravější verzi. 😍 Jasně že nechutná úplně stejně. Je ale zdravější, bez výčitak a i přes to báječný.
ŠPALDOVÝ MEDOVNÍK
Recept na 2 formy 12cm x 12cm
TĚSTO
100g špaldové mouky
100g ovesné mouky
2 lžičky perníkového koření
2 lžičky skořice
půl pytlíčku bezfosfátového prášku do pečiva
1 vejce
cca 120ml sójové mléko
med
Postup: V misce smícháme všechny ingredience kromě medu z kterých vypracujeme těsto. Těsto vyválíme přes mikrotenové sáčky. Tvar plátů jsem vytvořila za pomoci forem 12cm x 12cm. Pláty se nebojte vyválet na tenkou vrstvu. A ve formách jsem po 1 plátu pekla na 200C cca 12-15minut. 
Těsto mi vyšlo celkem na 7 plátů. Po upečení jsem pláty nechala vychladnout a 6 z nich jsem potřela medem.
KRÉM
1 a půl vaničky nízkotučného tvarohu
mleté vlašské ořechy 
med
Postup: Vše řádně smícháme. Vzniklý krém natřeme na pláty a prokládáme. Z 6 plátů jsem dělala 2 medovníky o velikosti 12x12. Nakonec potřeme každý medovník ze všech stran kromě spodní krémem.
POSYPKA
1 plát
vlašské ořechy
Postup: Plát, který nám zbyl nastouháme a smmícháme s drcenýma ořechama. Vzniklou posypku si nasypeme do hlubokého talíře a oba medovníky v ní obalíme. 
Medovník dáme přes noc vychladit do lednice.
Dobrou chuť
S láskou Gábi v kuchyni.❤❤❤


Comments