Jahodový dort

Valentýn je svátek zamilovaných, i když hodně lidí říká, že ho neslaví, protože je to americký svátek. Taky máme radši 1.máj nebo Den srdcařů, nijak zvlášť ho proto neprožíváme. Mám totiž veliké štěstí, mám Čeňka. Vážím si toho jaký ke mně je. Stále se překvapujeme, nosíme si snídaně do postele, píšeme si dopisy a tajné vzkazy, děláme si navzájem radost. Máme takového Valentýna hodně často ❤☺. Ale každý je nakonec rád, když si v tento den druhá polovička vzpomene (i Čeněk si vzpomněl). Pečeno mám pořád, tak mě Valentýn aspoň inspiroval k srdíčkovému jahodovému dortu. ❤☺
JAHODOVÝ DORT
RECEPT
1. vrstva
2 banány
1 vejce
1 lžička skořice
sladidlo
125 ml mléka
100g ovesných vloček
50g celozrnné špaldové mouky
1/5 bezfosfátového prášku do pečiva
Postup: banány, vejce a mléko rozmixujeme a vlijeme do misky. Vločky si taktéž rozmixujeme a přidáme do misky. Přidáme ostatní ingredience a promícháme. Vlijeme do vymazané formy a pečeme na 180 C cca 15 minut.
2.vrstva
jahodový puding
0,5 ĺ sójového mléka
sladidlo
1 kelímek nízkotučného tvarohu
Postup: Puding připravíme v sójovém mléce dle návodu. Do hotového pudingu zašleháme tvaroh. Z hotové směsi odebereme asi 3 naběračky a zbytek vlijeme na upečenou první vrstvu a dáme opět do trouby na 180 C cca 15 minut.
3.vrstva
10 mražených jahod
0,25 l vody
agar 5g
Postup: Z mrazáku jsem si vyndala zamražené letní jahody. Dala jsem je do sklenice a zalila je horkou vodou. Když jahody povolily rozmixovala jsem je společně s vodou a vlila do hrnce, přisypala jsem agar a přivedla k varu. Hotovou směs jsem vlila na druhou vrstvu a dala vychladit.
Dort je lehký, zdravý a přesto hrozně dobrý.
Dělejte radost jídlem. (Čeněk byl dojat 😃)
Dnes s dvojnásobnou láskou Gábi v kuchyni. ❤❤❤

  

Comments