Bún bò Nam Bộ

Každý z nás má pro určitý typ kuchyně oblíbené jídlo. Ve vietnamské kuchyni je to pro mě Bún bò Nam Bộ, které jsem si oblíbila ještě dávno před tím, než jsem Vietnam navštívila. Určitě si dovedete představit, jak jsem se těšila až  ochutnám to "pravé", místní. Ve Vietnamu jsem byla asi 14 dní a za celou dobu jsem na něj nenarazila. Už jsem to skoro vzdávala. Předposlední den v Hanoji jsme hledali, kde se najíme, najednou mi kamarád říká "hele tady mají to tvoje bunbonambo". Ani nevíte, jak se mi rozzářila očka 😃. Restaurace Noodle & Roll. Nevím jak bych vám to popsala, byla jsem v sedmém nebi, ta vůně, ta chuť, prostě boží. ❤ Poslední den v Hanoji jsem strávila sama, takže jsem si ho naplánovala podle svého. Našla jsem si přes TripAdvisor, že další restaurace přímo s názvem Bún bò Nam Bộ není vůbec daleko od Hostelu a tak byl oběd jasný. Nejen že jsem ani jednomu neměla co vytknout, ale ještě jsem se božsky najedla za necelých 50,- Kč. 
A to že si ho nachystám doma bylo jasné ❤
Není na tom vlastně nic složitého, čerstvé bylinky, zelenina, plátky hovězího masa, arašídy, kulaté nudle a vývar nebo omáčka.
Recept /2 porce/
1 mrkev
Ledový salát
Mungo klíčky
Nesolené neloupané arašídy
Koriandr
Rýžové nudle 150g
Hovězí kýta 300g
3 stroužky česneku
Rybí omáčka
Pepř
2 paličky citronové trávy
Třtinový cukr
čili papričky
Jablečný ocet

Postup: 1. nejprve si naložíme maso. Maso nakrájíme na tenké plátky cca 2mm. Plátky mohou být různě dlouhé. Maso dáme poté do misky a přidáme 2 lžíce rybí omáčky, pepř, česnek nakrájený na plátky a měkké středy citronové trávy nakrájené na malé kousky a rozmačkané plochou stranou nože. Přikryjeme alobalem a dáme do lednice.
2. 150g rýžových nudlí dáme do misky, zalejeme vroucí vodou a přikryjeme pokličkou, necháme změknout. Poté prolejeme studenou vodou a necháme dál pod pokličkou odpočívat.
3. na suché pánvi opražíme arašídy a zbavíme slupky. Pokud neseženete neloupané, opražte alespoň klasické nesolené. Arašídy rozmačkáme v hmoždíři nebo dáme do pytlíku nebo suché utěrky a lehce paličkou na maso rozmělníme.
4. zeleninu a bylinky omyjeme vodou. Salát nakrájíme na drobnější kousky, mrkev na slaboučké nudličky,
5. jako předposlední krok je příprava omáčky. Do misky dáme nasekaný česnek, čili papričky, rybí omáčku, třtinový cukr, ocet a vše zalít vroucí vodou. Pomocí metličky rozšleháme třtinový cukr, aby se krásně rozpustil. Tady opravdu záleží na Vaší chuti, kolik čeho dáte. Já jsem například dala stroužek česneku, dvě malé čili papričky, 3 lžíce rybí omáčky, 2 lžíce třtinového cukru. 1 lžíce octa a zalila dostatkem vody. Poté můžete dochucovat.
6. posledním krokem je maso, které si vyndáme připravené, naložené z lednice a opečeme zprudka na suché pánvi. Maso je hotové hned, díky slabým plátkům.
7. na závěr už jen zdobíme. Do misky nebo hlubokého talíře dáme ledový salát, mrkev na nudličky, mungo klíčky, maso a nudle. Posypeme arašídy, koriandrem a zalijeme horkou omáčkou.
Stejně jako ve Vietnamu podáváme s limetou, kterou si vše zakápneme dle chuti.
A my jsme Asií zahájili balkónovou sezónu.
S láskou Gábi v kuchyni. ❤❤❤

Comments