Koprovka - "Dědovy fousy"

Ani jako malá holka jsem hutné omáčky s knedlíkem neměla ráda. Houbovka, segedín, rajská, koprovka. Nic z toho jsem nejedla a nejím doteď. Jedinou omáčku, kterou miluji, a to jedině od maminky, je kuře na paprice s kolínky. Nedávno jsem ale zahlídla fotku koprovky z jednoho bistra, natolik se mi očima líbila, že jsem se rozhodla jí zkusit. Zdravější, odlehčenější, s bramborem a vejcem natvrdo. Bála jsem se, že si jí možná ve finále ani nedám, protože mi nebude chutnat. Naštěstí se tak nestalo! Je skvělá a chci jí dělat častěji. Ona totiž hold není koprovka jako koprovka. A víte jak jí říká kamarádka Lucka? "Dědovy fousy" 😃 
Recept 2 porce
4 brambory
1 malá cibule
2vejce
zeleninový vývar
4 lžíce rostlinného oleje
200ml sójové smetany4 lžíce
3 lžíce celozrnné pšeničné mouky
rýžová mouka na zahuštění
sůl,pepř
Postup: nejprve si připravíme zeleninový vývar a necháme vychladnout.  Brambory si uvaříme ve vodě.  Vejce uvaříme natvrdo. V hrnci rozpálíme olej a osmahneme cibulku, poté zaprášíme celozrnnou moukou. Postupně začneme přilívat vychladlý zeleninový vývar a promícháváme metličkou. Pokud není konzistence úplně hladká můžeme použít tyčový mixér. Vrátíme na plotnu a přidáme čerstvý kopr. Chvíli povaříme a přilijeme sójovou smetanu. Omáčku můžeme zahustit rýžovou moukou. Dochutíme. Hotové brambory ještě osmahneme na pánvi, podáváme k omáčce společně s vařeným vejcem.
Čeněk koprovku nejí (což se mi zapomněl zmínit), ale chtěl ochutnat. Potom co mi z talíře ujedl dvě lžíce řekl, že takovou neměl a že mu chutná (nedostal, řekl si pozdě už měl špagety 😃).
Příště jí udělám víc a povinně si dá 😃
Dejte si i vy, s láskou Gábi v kuchyni. ❤❤❤


Comments