Cuketová polévka s medvědím česnekem

Medvědí česnek je přírodním antibiotikem, antioxidantem a zdrojem vitamínu C. Právě teď je jeho čas. Jsou ho plné lesy, trhy i obchody. A do jídla je výborný. Vždy jsem ho měla v restauraci, ale nikdy jsem ho nepřipravovala doma. Minulý rok jsem prvně zkusila pesto, je silnější výraznější než například bazalkové nebo kopřivové a o to mi chutná víc. Pálivé a výrazné chuti, to my můžeme. Letos jsem přemýšlela jaké zelené jídlo nám připravím na zelený čtvrtek. V kuchyni na mě koukal medvědí česnek, který přivezl Čeněk od maminky ze zahrádky. Tak jsem zkusila cuketovou polévku s medvědím česnek. A podle mě jí musíte zkusit taky. ❤
CUKETOVÁ POLÉVKA S MEDVĚDÍM ČESNEKEM
1 malá cuketa
7 listů medvědího česneku
5 malých brambor
2 kostky zeleninového BIO bujónu Wurzl
voda
sůl
kájenský pepř
Postup: Brambory očistíme a nakrájíme na menší kostky, cuketu omyjeme a taktéž nakrájíme na malé kostky. Do kastrolu dáme cca 1 - 1,5l vody, 2 kostky bujonu, brambory, cuketu, natrhaný medvědí česnek. Vaříme do změknutí a následně rozmixujeme ponorným mixérem. Ještě lehce povaříme a dochutíme solí a pepřem. Na zjemnění nic nedávám, polévka je sama o sobě výborná. Na talíři můžeme ozdobit trochou parmezánu a opečenými slunečnicovými semínky.
Buďme na sebe hodní. S láskou Gábi v kuchyni ❤❤❤

Comments