Tvarohový dvoubarevný koláč

Po práci jsem měla asi tak hodinku čas, než jsem se musela vrhnout na přípravu k vyšetření, které mě čekalo druhý den. Přemýšlela jsem, co si udělám za odměnu až mi bude dobře a budu to mít za sebou. Doma jsem toho moc neměla a kvůli vyšetření jsem neměla ani na nic chuť. Už 17 hodin jsem nejedla a věděla jsem, že ani nemohu při přípravě ochutnávat. Rozhodla jsem se připravit tvarohový dvoubarevný koláč, který už jsem jednou pekla a měla tak jistotu, že se povede. Doma jsem ovšem neměla čokoládový puding, tak jsem použila matcha puding, který mi asi před týdnem od matcha.cz přišel i s dalšími skvělými věcmi. Když jsem koláč upekla, bylo mi líto, že je takový nízký a nijak neozdobený, tak jsem na něj přidala ještě ovocnou vrstvu a než jsem odcházela na vyšetření posypala jsem ho celý kokosem.  
Když sepisuji tenhle příspěvek mám už po vyšetření, které nedopadlo nijak strašně a tak je vlastně ještě tak trošku vítězný.
(varianta s čokoládovým pudinkem - chutná jako termix)
RECEPT
Tvarohová vrstva
2 vaničky nízkotučného tvarohu
1 matcha puding
3 lžíce korobu
3 vajíčka
sladidlo
Postup: Tvaroh dáme do misky a prošleháme. Přidáme vajíčka a zašleháme, poté pudink a sladidlo a opět zašleháme. Hotovou směs si rozdělíme do dvou misek. Do jedné misky přidáme karob a opět zašleháme. Do vymazané formy přidáme doprostřed lžíci směsi z jedné misky a na ní lžíci z druhé směsi a tak střídáme dokud nám nedojde tvarohová směs. Stěrkou upravíme tak, aby byla směs rovnoměrně všude a dáme péct na 30 minut na 180C, poté stáhneme na 150C a pečeme cca dalších 10 minut. 
Angreštová vrstva
3 hrsti angreštu
voda
agar
sladidlo
Postup: angrešt jsem vyndala z mrazáku a zalila horkou vodou tak, aby byl angrešt těsně pod vodou. Až angrešt změkne rozmixujeme ho společně s vodou a vlijeme do hrnce. Přidáme agar, sladidlo a přivedeme k varu. Stáhneme, necháme chvíli vychladnout a nalijeme na tvarohovou vrstvu. Necháme ztuhnout a dáme přes noc do lednice. Před podáváním zasypeme kokosem.

A ono je to vážně skvělý, lehký, osvěžující, letní. 😋
Odměňte se za cokoliv
S láskou Gábi v kuchyni ❤❤❤


 

Comments