Velikonoční nádivka

Letos jsem si řekla, že chci Velikonoce pojmout více tradičně. Velikonoční nádivka by na svátečním stole určitě neměla chybět. Tradičně se podává na Bílou sobotu. Obsahovat by určitě měla jarní bylinky, potom už je to tak trochu na Vás. Já jsem jí připravila prvně a tak trochu od oka, dle svého. Nakonec se povedla a proto se s Vámi chci podělit o velice rychlý, snadný a zdravý recept.
VELIKONOČNÍ NÁDIVKA - RECEPT
1 žitánek
3 plátky celozrnného chleba
3 vajíčka
kopřivy
medvědí česnek
majoránka
sůl, pepř
bazalkové tofu
sójové mléko
mrkev
hrášek
Postup: nejprve jsem si toustový chléb a žitánek nakrájela na menší kostky. Použít můžete i jiné pečivo. Zalila jsem je trochou mléka, aby se krásně nasákli a nechala jsem misku stranou. V další misce jsem si vyšlehala 3 bílky v tuhý sníh a taktéž dala stranou. Do třetí misky jsem dala 2 mrkve nakrájené na malé kostky, půl konzervy hrášku, 3 žloutky a zasypala jsem majoránkou. Pečivo jsem vyždímala aby jsem ho zbavila mléka, vložila k ostatním ingrediencím, přidala nasekané mladé kopřivy, medvědí česnek a pořádně promíchala. Postupně jsem opatrně přidávala vyšlehané bílky a vmíchala do směsi. Dochutila solí a pepřem, vložila do vymazané dortové formy. Navrch jsem nastrouhala bazalkové tofu a pekla jsem 30 minut při 200C, poté jsem snížila na 160C a pekla ještě cca 5 minut.

Comments