Borůvkové knedlíčky

Nedávno jsem přidávala na blog recept na zdravější vareniky. Nemám ráda, pokud se něčeho dělá mnoho a potom se to musí jíst více dní, navíc vše připravuji hlavně pro sebe a pro Čeňka. Těsta mi z minulého receptu zbyla hromada. Tak jsem přemýšlela, co z něho mohu ještě připravit. Léto se blíží a s ním i sezóna ovoce ze zahrádky. Já mám ještě v mrazáku poslední nálož borůvek od babičky. Ovocné knedlíky jsou recept, který se hodí k snídani, k obědu i k večeři. Naplnit je můžete čímkoliv a potom si i vyhrát se zdobením. Já jsem se rozhodla pro borůvkové knedlíčky s borůvkovou omáčkou a tvarohem.
Těsto:
300g celozrnné pšeničné mouky
200g žitné mouky
1 vejce
špetka soli
3dcl kefítrového nízkotučného mléka
Postup: v jedné misce smícháme mouky a sůl, v druhé misce smícháme vejce a mléko. Postupně suché ingredience zamícháváme do mokrých až vypracujeme pevné těsto. Pokud se lepí přidáme ještě mouku. Z těsta si vytvoříme stejně veliké kuličky. V nich uděláme pomocí palce v dlani ďůlky do kterých vložíme borůvky a zabalíme zpět do kuličky. Knedlíčky dáváme do vroucí vody na cca 8-10 minut (hotové vyplavou). Vyndáme necháme okapat.
Omáčka:
Med 
borůvky
voda
Postup: Do malého hrnce jsem dala borůvky, trochu vody a med na doslazení. Borůvky jsem povařila a lehce rozšťouchala.
Na talíř jsem dala hotovu omáčku, na ně vložila knedlíčky a ozdobila jsem tvarohem, mátou a lehce pocukrovala.

Comments