Celozrnné vareniky

Na instagramu jste mohli vidět fotku, kde jsem psala o naší náhodné, krásné návštěvě rodinného bistra "Váleček". Po skvělé večeři v yam yamu v Dejvicích jsme přemýšleli, kam zajít na dezert a kávu. Čeněk chtěl do kavárny Místo, ale já jsem řekla, že tam už to známe, že prostě půjdeme a uvidíme na co narazíme. Tak jsme šli a narazili na Váleček. Po usazení jsme zjistili, že místní specialitou jsou ručně lepené pelmeně a vareniky. Přiznáme se, že jsme ani jeden netušili o co jde. Velice příjemná obsluha nám přinesla dvě kávy a doporučila vareniky na sladko. Hmmmm...první pohled? To je vše? Hmmm, to jsme asi udělali chybu. Omyl. Po rozkrojení a ochutnání, jsem slyšela jen slastné zvuky mého Čeňka. Nikdy jsem ho neslyšela vydávat u jídla takové zvuky a tak moc si něco vychutnávat. Já na tenhle druh dezertů nejsem, ale když jsem ho viděla (hlavně slyšela), věděla jsem, že je musím připravit i doma. Hledala jsem si recepty a jasně, že jsem to upravila do své zdravější formy.

Těsto:
300g celozrnné pšeničné mouky
200g žitné mouky
1 vejce
špetka soli
3dcl kefítrového nízkotučného mléka
Postup: v jedné misce smícháme mouky a sůl, v druhé misce smícháme vejce a mléko. Postupně suché ingredience zamícháváme do mokrých až vypracujeme pevné těsto. Pokud se lepí přidáme ještě mouku. Z těsta vyválíme plát a pomocí skleničky vykrajujeme kolečka. Na kolečko dáme švestková povidla, přehneme na půl a vidličkou spojíme v "taštičku". Připravené taštičky dáváme do vroucí vody na cca 8-10 minut (vyplavou). Vyndáme necháme okapat a dáváme na talířek. Já jsem ozdobila nízkotučným tvarohem spojeným se zakysanou smetanou. Čeněk dostal krásně pocukrované, Gábi si na ně nastrouhala švestkového šmakouna. Dozdobila jsem ovocem nebo sušenými švestky. 
Čeněk sice nevydával takové slastné zvuky (za těmi zajdeme zase do Válečku), ale vylízaný talíř, na který si celkem třikrát přidal, mluvil za vše.
Dělejte radost jídlem, s láskou Gábi v kuchyni. ❤❤❤

Comments