Cuketový koláč

Dlouho jsem nedělala obyčejný koláč, které jsem dříve dělala nejčastěji. Jsou rychlé, zdravé a stejně dobré. Mám nejraději vláčnější koláče nebo buchty. Vláčnosti docílíte například přidáním banánu, mrkve, cukety, jablek, dýně a pod. Nedávno jsem dostala chuť na grilovanou cuketu a začala se těšit na zásobu z babiččiny zahrádky. Proto jsem po ní sáhla i dnes a připravila pro Vás cuketový koláč.
Suroviny
4 lžíce třtinového cukru
1 hrnek řepkového oleje
1/2 hrnku teplé vody
2 a 1/5 hrnku nastrouhané cukety
hrnek jablečného pyré/přesnídávky
pár kapek vanilkového extraktu
2 hrnky celozrnné pšeničné mouky
2 hrnky pohankové mouky
4 vejce
3 lžíce karobu
2 lžičky jedlé sody
2 lžičky prdopeče
špetka soli
lžička skořice
Postup: V první misce smícháme mokré ingredience - olej, vodu, žloutky, jablečné pyré, vanilkový extrakt, nahrubo nastrouhanou cuketu. V druhé misce smícháme suché ingredience - mouku, prášek do pečiva, jedlou sůl, cukr, sůl, karob, skořici. Postupně misku se suchými ingrediencemi přimícháváme k suchým ingrediencím. Pokud se Vám zdá špatná konzistence, vmíchejte ještě vodu. Na závěr vyšleháme bílky v tuhý sníh a vmícháme do směsi. Vlijeme do vymazané formy a pečeme na 180C cca 50 minut.




Comments

Post a Comment