Kuřecí risotto s medvědím česnekem

Před rokem jsem jela do Prahy k mé milované kamarádce ze střední školy. Měli jsme v plánu společnou  večeři doma a potom hokej! 😊 Hrozně jsem se těšila, protože jsme se dlouho neviděly, dlouho jsme nebyly pohromadě a risotto arborio s kuřecím masem a sušenými rajčaty znělo báječně. Od té doby jsem ho dělala několikrát. Varianty tohoto rizota jsem si oblíbila. Dnes mám pro Vás kuřecí risotto s medvědím česnek. ❤ Výběr rýže je velmi důležitý. Italská rýže, například arborio, uchovává pevné jádro a má v sobě hodně škrobu, tím je ve finále rizoto krásně krémové. A pokud nemáte domácí kuřecí vývar, doporučuji od kluků z www.konecnevyvar.cz, který je bez chemie, bez soli a bez lepku.

Recept/2 porce

180g rýže arborio 
150g kuřecího masa
0,5 litru kuřecího vývaru - já používám od konečně vývar
Sůl 
Pepř
1/2 červené cibule
2 stroužky česneku
Pesto z medvědího česneku


Sýr grana padano
Postup: česnek nakrájíme na plátky a osmahneme s červenou cibulí na olivovém oleji dozlatova. Po chvilce přisypeme rýži a smažime dokud nezprůhlední. Poté začneme po jedné naběračce přilévat kuřecí vývar. Postupně vždy když se vývar "vypaří" přilijeme další naběračku. Rýže postupně měkne. To opakujeme dokud nepoužijeme celou sklenici vývaru - 0,5 l. Mezi tím si na pánvi osmažíme kuřecí maso nakrájené na nudličky na troše olivového oleje. Hotovou rýži osolíme, opepříme a přidáme pesto z medvědího česneku. Množství záleží na každém a důkladně promícháme. Dáme na talíř, přidáme kuřecí maso a zasypeme sýrem.
Pesto z medvědího česneku: Medvědí česnek, slunečnicová semínka bez soli a olivový olej.

Podáváme s láskou a se sklenkou bílého vína.🍷
❤❤❤


Comments