Bezový sirup a kosmatice

Asi ten nejkratší recept, který tu najdete. Čas domácích šťáv a sirupů. Právě teď všude kvete černý bez. Nemám ráda přeslazené, ovocné šťávy, ale osvěžující lehké sirupy, do kterých si nahážu bylinky, led a citrón u mě prostě vedou. Takový je pro mě zázvor, meduňka, máta a bez. Recepty jsou všude kolem, nic speciálního, ale chci Vás inspirovat.
Před týdnem jsem vzala kolo a zajela si pro 20 květů černého bezu, koupila jsem třtinový cukr, kyselinu citrónovou a citróny.

Ingredience:
2 l převařené vody
2 citrony
250g třtinového cukru
4 lžíce kyseliny citronové
Postup: nejprve si převaříme 2 litry vody a necháme vystydnout. Květy bezů propláchneme studenou vodou a lehce s nimi potřepeme, aby jsme vyklepaly případné nečistoty a broučky.  Poté ponoříme bez do vody a necháme v lednici minimálně 24 hodin. Já jsem odjela na víkend pryč a tak hezky čekali 48 hodin. Poté přecedíme, aby nám zbyla v míse pouze voda. Přidáme cukr a mícháme dokud se nerozpustí. Přidáme kyselinu citronovou a šťávu z citrónů. Kyselina citronová je důležitá, aby nám sirup déle vydržel. Poté plníme do čistých lahví a skladujeme v lednici. Podáváme s ledem, plátky citrónu a snítkou meduňky.

Kosmatice
Nikdy jsem tenhle název neslyšela, jako první jsem ho viděla na instagramu a hned jsem si hledala o co jde. Kosmatice jsou smažené květy černého bezu. Nikdy by mě nic takového nenapadlo, ale na zvláštní recepty a chutě to já přesně jsem.
Ingredience:
4 květy černého bezu
4 a půl lžíce celozrnné mouky
mandlové mléko na zředění
1 vejce
Postup: květy za stonky namáčíme v těstíčku a dáme smažit  s těstíčkem na kapku olivového oleje. já jsem podávala s nana cream - avokádo, banán a přelité javorovým sirupem.
Nebojte se zkusit něco nového.
S láskou Gábi v kuchyni. ❤❤❤





Comments