Letní jahodový koláč

Včera jsem měla tu čest, být na tiskovce značky kitchenaid v chefparade na Holešovicích. Pro mě to byla veliká příležitost a navíc jsem si odnesla krásný dárek. Po cestě  v tramvaji šťastná a plná dojmů jsem se koukla, co jsem dostala. Byla to forma na koláč s nepřilnavým povrchem od zmíněné značky. V Praze jsem měla ještě nějaké zařizovaní, koupila jsem si něco za odměnu a pozvala na slavnostní oběd Čeňka do skvělé mexické restauraci Barabizna. Cestou domů jsme konečně společně navštívili památník v Lidicích, kde jsem ostuda nikdy nebyla. I když byl konec našeho dne malinko depresivnější s deštivým počasím k tomu, pořád to byl báječný den. Ihned co jsme přijeli domů, musela jsem formu vyzkoušet. Něco rychlého, letního, osvěžujícího? Jahodový koláč s tvarohem, mascarpone byla jasná a skvělá volba! Sice jsem slibovala ze zbytku listového těsta slanou variantu, mám pro Vás opět tu sladkou.
Ingredience:
Fit listové těsto (půl balení)
400g nízkotučného tvarohu
100g mascarpone
20g vanilkového bezlepkového pudinku
5g cream fixu
Čerstvé jahody
Meduňka
Postup: Hotové, připravené těsto si vyválíme na pomoučněné desce tak, aby se nám krásně vešlo do formy. Tato forma se nemusí vymazávat, půjde po upečení krásně dolů. Těsto ve formě malinko prsty upravíme. Těsto důkladně propícháme vidličkou, aby se nám při pečení nenafukovalo a dáme péct do trouby cca na 15-20 minut při 180C. Hlídáme a pečeme lehce dozlatova. Než nám korpus vychladne připravíme si tvarohovou vrstvu tak, že tvaroh a mascarpone vyšleháme společně s pudinkem. Poté jsem  vmícháme asi 5g cream fixu. Hotovou směs nandáme na vychladlý korpus. A můžeme nazdobit, jahodami a lístky meduňky. Na závěr můžeme lehce posypat moučkovým cukrem. Hotový koláč dáme přes noc vychladit do lednice.
Ráno mi přišla zpráva od Čeňka:  To, jak jsi upekla, je vynikající. Později volal: A ten koláč je tam ještě?
Dělejte radost, sdílejte radost. ❤❤❤
Gábi v kuchyni. ❤❤❤

Comments

  1. Prave si mi vyresila otazka - co mam o vikendu udelat v kuchyni :-D Diky. Jahody miluji a pokud mohu na oplatku doporucit neco ja, tak tyto kakaove palacinky s jahodami http://blog.decodoma.cz/kakaove-palacinky-s-jahodami/ opravdu lahoda ;)

    ReplyDelete

Post a Comment