Light závin s rebarborou

Včera když jsem byla v tescu, náhodou jsem narazila na light listové těsto. Nepatřím k těm, co si vezmou do ruky nějaký výrobek a študují kolik to má sacharidů, kolik to má tuků atd. Ano, občas čtu složení, ale v hodnotách se nijak nevyznám. Zaujal mě název a na rychlé pečení, pokud člověk nestíhá nebo se mu prostě nechce dělat s domácím listovým těstem, se hodí. Včera nastal jeho čas a taky blížící se doba spotřeby 😃. Těsto jsem si rozdělila na půl, z jedné mám pro Vás recept na sladkou variantu a z druhé bude slaná varianta. Nejprve jsem chtěla udělat štrůdl (Čeněk ho miluje), ale z lednice na mě mávala rebarbora. Mám pro Vás tedy dnes recept na rychlý, sladký, light závin s rebarborou.
Ingredience:
250g light listového těsta
250g nízkotučného tvarohu
rebarbora
třtinový cukr
vajíčko
vanilkové aroma
Postup: Z těsta vyválíme obdélník a po stranách nožem nařežeme pruhy tak, aby nám zbyl uprostřed nedotčený pruh, kam vložíme náplň. Náplň si připravíme velice jednoduše tak, že si rebarboru pokrájíme na malé kousky, které vložíme do misky společně s tvarohem a třtinovým cukrem a důkladně promícháme. Cukru dáme dle chuti každého. Poté náplň vložíme na nenařezaný pruh a zabalíme tak, že přes sebe nakrájené pruhy překládáme. Připravený závin pomažeme rozšlehaným vejcem spolu s vanilkovým aroma a vložíme do trouby. Pečeme na 180C dozlatova. Upečený závin můžeme pocukrovat a podávat. Čeněk řekl, že se bál, jak to bude chutnat. Závin není zrovna výstavní, náplni se chtělo ven, ale po prvním kousku ho jen a jen vychvaloval a stále si přidával. 😃😃😃 Je to vážně dobrý! (a patky si zamlouvám JÁ!)
S láskou Gábi v kuchyni. ❤❤❤

Comments