Špaldové buchty

Recept na špaldové chia buchty už jsem Vám dávala. Jednou jsem ale chtěla docílit krásných nakynutých, ale stále zdravých bochánků. Včera se mi to konečně povedlo 😍, tak se s Vámi musím podělit o recept. Navíc měl včera svátek Honza - můj švagřík, který už mi asi měsíc říkal, že by si zase dal ty moje buchty 😜 Takže dárek k svátku byl jasný. U mě kralují ty jedlé dárky 😘 
Dnes tedy - skutečně Honzovy buchty. 
Ingredience na kvásek:
250ml ovesného mléka
70g třtinového cukru
50g čerstvého droždí
Postup: Nejprve si připravíme do skleněné misky mléko spíše pokojové teploty, nesmí být hned vyndané z lednice, ani teplé. Přidáme cukr a rozdrobíme droždí. Promícháme a dáme do trouby vzejít kvásek na 50°C. Počkáme cca 15 minut a kvásek vyndáme.

Ingredience na těsto:
500g špaldové mouky
2 vejce
špetka soli
160ml řepkové oleje
Postup: Do větší mísy dáme mouku, sůl, olej a vejce a promícháme. Přidáme kvásek a jdeme na těsto. Robota nemám, takže hezky ručně. Vezmete vařečku a začnete zpracovávat těsto. Těsto musíte odlepovat ode dna a ze stran misky. Vychází to cca na 8-10 minut dokud není těsto krásně hladké a pevné. Poté přendáme na pomoučněný vál na kterém těsto párkrát propracujeme a dáme opět do větší skleněné misky. Vložíme opět do trouby na cca 45 minut při 50°C, aby těsto krásně vykynulo.
Poté vyndáme těsto a rozdělíme si ho na 50 g kousky. Prstem vytvoříte ďůlek do kterého vkládáte náplň. Já jsem dávala povidla. Zabalíte a vkládáte do vymazaného pekáče. Pokud máme všechny kousky v pekáči, necháme pod utěrkou opět kynout cca 20 minut. Poté dáme do trouby na cca 20 minut při 190°C.

Dlouho se čeká na všechna kynutí, ale recept je hrozně jednoduchý 😋
Pro Honzíka, pro Vás, s láskou Gábi v kuchyni ❤❤❤


Comments

  1. Miluju jedlé dárky :D Navíc tyhle buchty se ti vážně povedly ;)

    ReplyDelete
  2. Ráda bych je udělala vegan. Mohla bych něčím nahradit vajíčko? Třeba namočenými lněnými semínky? :)

    ReplyDelete
  3. Děkuju moc:)Mám velikou radost , jak jsou krásně nadýchané jako klasické:))

    ReplyDelete

Post a Comment