Buřtguláš

Plánovala jsem udělat pro Čeňka svíčkovou s knedlíčkem (což vlastně ani neví a bude teď litovat 😃). Pak jsem si ale vzpomněla, že v neděli konečně odjíždíme na dovolenou. Řekli jsme si, že alespoň týden budeme jíst oba jen zdravě! To jsme ale porušili už pondělní neplánovanou pizzou 😃 ( v tělocvičně se maluje, takže trénink se nekonal 😃, což jsem se dozvěděla až druhý den, ale alespoň jsem neměla takové výčitky😃 ). Tak si přeci hned v úterý nedáme svíčkovou. Navíc jsem konečně uplatnila poukázku k narozeninám a nakoupila jsem ve zdravé výživě. Měli šmakouní klobásu (hip, hip, hurá), kterou sháním už od začátku července. Tak jsem rychle vymýšlela, co s ní. Doma máme brambory, cibuli a česnek z kouzelné zahrádky, tak jsem šla vymýšlet recept na lehčí a zdravější buřtguláš.
Ingredience:
2x klobása šmakoun
5 brambor
cibule
2 stroužky česneku
bílé fazole
červená paprika
kájenský pepř
sůl
kurkuma
1litr vývaru

Postup: Nejprve si vše připravíme. 4 brambory nakrájíme na menší kostky, cibuli najemno, klobásu na kolečka a poslední brambory nastrouháme najemno . V hrnci rozpálíme olivový olej a přihodíme cibuli, prolisovaný česnek a klobásu. Zasypeme kajenským pepřem, solí, kurkumou a červenou paprikou. Promícháme, zalijeme vývarem a přidáme brambory na kostky. Doma jsem měla ještě asi půl plechovky bílých fazolí, tak jsem je přidala také. Cca po 10 minutách přidáme nastrouhanou bramboru, která poslouží jako zahušťovadlo. Nemusíte přidávat žádnou mouku. Necháme vařit do změknutí brambor a případně dochutíme.
Buřt guláš jsem měla naposledy na Silvestra před nějakými 6 lety a musím říct, že bez mouky a párku se ten můj kliďánko obešel a byl ještě lepší! Čeňkovo přidání a vylízaný talíř stačil jako pochvala (i když ta byla taky, a jaká!) 😃.
A když je tak zdravej, nebojte se nalít alespoň malé vychlazené pivo! 😃
S láskou Gábi v kuchyni ❤❤❤

Comments

  1. Gábi, krásné talíře, ale co teprve ten obsah! <3 Buřtguláš mi připomíná dětství, takže si ho ráda zase udělám! :)

    Lenka
    lifefoodtravel.cz

    ReplyDelete

Post a Comment