Cuketový perník

Cuketa válcuje zahrady. Aspoň tu u babičky a Čeňka 100%. Celý rok se na ní těšíme (než se jí klasicky přejíme. Ta cena, za kterou je chtějí v zimě v supermarketech, je neskutečná. Neznám snad nikoho, kdo by jí vyloženě neměl rád. My jí máme nejraději klasicky na kolečka s kořením a trochou oliváče z grilu. Skvělá je ale i plněná mletým masem, přidaná do všech různých směsí, cuketová nádivka, cuketová palačinka, cuketová polévka apod. Zkoušeli jste už i sladkou variantu? Já už loni vyzkoušela rychlý, cuketový perník a tak se s Vámi chci podělit o recept. 
Ingredience:
500g cukety
300g špaldové mouky
150g ovesné mouky
1 bezfosfátový kypřící prášek
1 lžička skořice
1 lžička perníkového koření
1 lžička jedlé sody
3 vejce
4 lžíce medu
4 lžíce karobu
10 lžic sójového mléka

Postup: Nejprve si  do jedné misky na jemno nastrouháme omytou cuketu. Přidáme vejce, med a mléko. V druhé misce smícháme suché ingredience: mouky, sodu, kypřící prášek, skořici, perníkové koření a přes sítko přidáme karob. Poté smícháme vše dohromady. Vzniklou směs dáme do vymazané formy a pečeme na 170C cca 40 minut. Zda je perník hotový zkoušíme na špejli.

Protože jsem dala cuketovou směs do menší formy, perník mi vyšel hodně vysoký. Tak jsem každý kousek prořízla a potřela meruňkovou marmeládou s chia semínky na kterou už recept máte. Na závěr můžete pocukrovat moučkovým cukrem, nebo jako já čokoládovým proteinem.
Náš letošní cuketový perník s námi cestuje za dobrodružstvím.
Zažijte ho i vy a vezměte ten svůj na nějakou cestu.
S láskou Gábi v kuchyni. ❤❤❤

Comments