Meruňková chia marmeláda

O tom, jak Čeněk přinesl košík plný meruněk s přáním o domácí marmeládu jsem Vám psala. Ještě než jsem většinu nakrájela a dala vařit do hrnce připravila jsem meruňkový koláč (na ten už recept máte) a meruňkové knedlíky (na ty recept třeba zítra). Taky jsem jich pár dala rovnou do pusy a myslím, že je nějakou chvíli nebudu chtít vidět. /říkalo mé nafouklé břicho). 😃 
Na internetu jsem hledala inspiraci na zdravou a rychlou přípravu marmelády. Výrobu klasické znám od babičky, ale kilo cukru a složité vaření není nic pro mě. Našla jsem skvělý nápad na ztuhnutí marmelády - chia semínka. Není nic jednoduššího a za hodinku máte hotovo (z toho 45 minut můžete...třeba cvičit u telky jako já😃). 
Ingredience:
800g vypeckovaných meruněk
100g chia semínek
trošku vody
3 lžíce medu
Postup: Meruňky nakrájíme na malé kousky a vložíme do hrnce, přilijeme trochu vody a přidáme med. Za občasného míchání vaříme asi 45 minut. Poté rozmixujeme ponorným mixérem a přidáme chia semínka. Necháme povařit dalších cca 10 minut. Plníme ještě horké do čistých vyvařených skleniček. 
Nám chutná nejvíc na croissantu s vrstvou máslíčka a teď navrch se slaďoučkou meruňkovou domácí marmeládou.
Podáváno s láskou u Gábi vkuchyni. ❤❤❤

Comments