Dančí a dýňové noky

Než jsem poznala Čeňka, tak jsem na maso nikdy moc nebyla. V mém jídelníčku bylo jen kuřecí nebo drůbeží. Nejvíce ryby nebo různé náhražky masa. Zvěřina vůbec. Možná je to tím, že u nás v rodině nikdy myslivec nebyl. Všehovšudy jsem jí ochutnala tak třikrát v životě. Asi rok jsem se tomu bránila, ale teď si na tom pochutnávám. A víte co? Kuřecí, ještě potom, co jsem si o tom zjistila, nemůžu už moc vidět. Navíc jsem vůbec netušila, že zvěřina má malý obsah tuku a proto je i lépe stravitelná, což je pro mě a mé zažívání naprosto vyhovující. Také obsahuje více bílkovin, minerálních látek, vitamínu B a je výživnější než maso z domácího chovu. 
K masu se podle mého nejvíce hodí jako příloha zelenina, já jsem dnes zvolila domácí noky. Vždy jsem si je nejraději dávala v restauraci se špenátem a kuřecím masem (na ty je už doma expert Čeněk). Já dělám ráda domácí - bramborové, špenátové, batátové. Tentokrát jsem zkusila dýňové. 
Nikdy nejsem schopná sepsat pro Vás přesný recept podle gramáže. Jsou věci, které prostě dělám od oka.

Dýňové pyré:
dýně
olivový olej
Postup:  Dýni jsem si omyla, zbavila vnitřku. Dýni jsem i se šlupkou pokrájela na kostky a dala do pekáčku. Pokapala jsem olivovým olejem a pekla jsem při 200 stupních doměkka.  
Dýňové noky:
Dýňové pyré 
Kukuřičná mouka
sůl
Postup: V misce smícháme dýňové pyré, špetku soli a mouku tak, aby nám šel z těsta udělat váleček. Z válečku nožem odkrajujeme malé kousky. Pomocí rukou uděláme z těsta váleček, který lehce promáčkneme vidličkou. Hotové noky vložíme do vroucí osolené vody. Pokud jsou hotové, vyplavou.
Houbová omáčka:
4 hrsti sušených hub
ovesná smetana na vaření
trošku vody
sůl
pepř
Postup: Do malého kastrůlku dáme houby a trošku vody. Povaříme a počkáme dokud se voda neodpaří. Poté přidáme sůl, pepř a zalijeme smetanou na vaření dle toho, jakou chceme mít konzistenci omáčky.
Dančí medailonky:
Dančí hřbet
kávový rub
sůl
pepř
snítek rozmarínu
olivový olej
Postup: Dančí hřbet si očistíme a dáme do pekáčku. Zalijeme olejem a posypeme sušeným rozmarýnem, kávovým rubem, solí a pepřem. Rukama si maso krásně promneme a dáme na rozpálenou pánev. Zprudka opečeme z každé strany. Maso vrátíme opět do pekáčku a vložíme do vyhřáté trouby na cca 8 minut. Podle toho, jak chceme, aby bylo maso udělané.Vyndáme z trouby. Necháme maso chvíli odležet a nakrájíme na medailonky.
S láskou pro mého Čeňka (který mi mimochodem řekl, že jsem ho překvapila, že zvěřina ode mě chutná vážně skvěle) 😊😊
Gábi v kuchyni. ❤❤❤

 

Comments