Cheesecake s kozím sýrem a fíky

Kde hledáte inspiraci na pečení nebo vaření? Pro mě to byl dřív hlavně internet a google. Mou největší inspirací se stal ale instagram. Vždy když se mi něco na instagramu zalíbí, nekoukám na recept. Jen se inspiruji tím, jak to vypadá a co by tam asi tak mohlo být nebo co bych tam dala já. Potom si to přetvořím k chuti a vzhledu svému. Hodně lidí na instagramu řeší, že podle nich někdo něco upekl nebo uvařil, že to vypadá to naprosto stejně. V receptu změnili mandlovou mouku za kokosovou a přitom to vydávají za svůj recept. I já si občas všimnu, že u někoho objevím na první pohled naprosto stejné věci jako u mě. Ale rozčilovat se kvůli tomu, psát jim a dělat z toho komedii opravdu nehodlám. Ať si každý sáhne do svědomí. A hlavně buďme nakonec rádi, že jsme pro někoho inspirací a další lidi si uvědomují, co pro své tělo chtějí dělat.
V poslední době jsem svou inspiraci začala čerpat v pořadech o vaření nebo food časopisech. Dnes mám pro Vás recept na cheesecake s kozím sýrem a fíky. Receptem jsem se inspirovala v pořadu "Každý hrdina má svůj příběh", který můžete vidět na primě. Hlavním hrdinou je úžasný kuchař a velký sympaťák (snad to neuvidí Čeněk 😃) Martin Škoda. http://www.martinskoda.cz/

Ingredience
Korpus
150g celozrnných sušenek bebe
50g másla
Postup: Připravíme si dortovou formu (22cm) na jejíž dno dáme pečící papír. Sušenky rozdrtíme a spojíme se změklým máslem. Natlačíme na dno formy a dáme na 10 minut péct do trouby při 160 stupních.
Krém
150g kozího sýra
500g nízkotučného tvarohu
2 vejce
50g třtinového cukru
vanilkové aroma
Postup: Do robota dáme zašlehat cukr s tvarohem. Přidáme kozí sýr, vajíčka a vanilkové aroma. Vzniklou směs dáme na sušenkový základ a vložíme do trouby na dalších 40-45 minut. Spolu s ním dáme do trouby i misku s vodou. Zabrání popraskání.
Omáčka
čerstvé fíky
1 lžíce třtinového cukru
troška vody
Postup: Do hrnce dáme nakrájené fíky, lžíci cukru, trošku vody a svaříme. Poté lehce rozmixujeme a necháme vychladnout.
Hotový cheesecake přelijeme omáčkou, ozdobíme fíky a podáváme s láskou.
Čeněk nemá rád kozí sýr, ale dostal ho k snídani, tak schválně jaká bude reakce. 😃
Gábi v kuchyni. ❤❤❤

Comments