Jahodový bezlepkový cheesecake

V rámci naší bezlepkové měsíční výzvy jsme si připravili jahodový bezlepkový cheesecake. Dělám je hlavně v sezóně čerstvého ovoce, ale včera jsem v Lidlu narazila na čokoládové bezlepkové sušenky. Jsou výborné, cena je ale příšerná - 200g za 60,- Kč. V mrazáku mám stále ještě zásobu ovoce ze zahrádky a tak jsem se rozhodla pro jahodový. Mám ho nejradši.




𝕁𝔸ℍ𝕆𝔻𝕆𝕍𝕐 ℂℍ𝔼𝔼𝕊𝔼ℂ𝔸𝕂𝔼

150g čokoládových sušenek
35g kokosového oleje
2 lžíce vanilkového mléka

250g ricotty
175g bílého skyru
2 vejce
2 lžíce sladidla xylitol
kůra z 1/2 citronu

jahody
3 lžičky agaru

Troubu předehřejeme na 170stupňů.
Nejprve si připravíme korpus. Sušenky rozmixujeme, přidáme kokosový olej a mléko. Spojíme tak, aby nám vznikla lepkavější hmota. Hmotu natlačíme do formy vyložené pečícím papírem. Dáme péct na 10 minut.
Mezitím si v misce spojíme ricottu, skyr a vejce. Přidáme cukr a kůru z 1/2 citronu. Vlijeme na korpus a dáme péct na cca 45 minut.
Na ovocnou vrstvu jsem použila mražené jahody.
Jahody vyndáme z mrazáku a v misce jsem je zalijeme troškou vody. Chvilku jen necháme povolit a přendáme do kastrůlku. Povaříme do změknutí a rozmixujeme.  Vlijeme zpátky do kastrůlku, povaříme a přidáme agar.
Necháme vychladnout. Nejlépe dáme přes noc do lednice. Ozdobíme a můžeme podávat.
S láskou samozřejmě ♥♥♥

𝔾á𝕓𝕚 𝕧 𝕜𝕦𝕔𝕙𝕪𝕟𝕚

Comments