Bohemian Cottage

Bohemian cottage? Soulad s přírodou.
Dnes jsme se vrátili z dalšího z našich výletů po Čechách. Tentokrát jsme navštívili místo v okolí Českého Švýcarska, Bohemian cottage. 2 hodinky od nás. Bohužel jsme měli na výlet jen jednu noc kvůli pracovním povinnostem, ale veřte, že i za 1 noc toho můžete spoustu zažít a hlavně nabrat spousty nové pozitivní energie.

V sobotu ráno jsme se probudili a udělali si už tradičně společnou slanou snídani. Tentokrát jsme se na ní s Čendou podíleli oba dva. Já jsem nachystala domácí špaldové bagely, Čenda jeho báječné zastřené vejce. Zabalili jsme si a vyrazili.

Naše první zastávka - obec Chřibská - kouzelná usedlost na Stodolci. Už několik měsíců na nás totiž na instagramu vyskakovalo jak jejich ubytování, tak jejich vyhlášená restaurace. Pro náš výlet jsme zvolili restauraci a do penzionu se podíváme snad někdy příště. V restauraci si dal Čenda gulášovku a kachnu. Já jsem si dala svá první hovězí líčka v životě. Jsem ráda, že jsem si to celý život schovávala až na tohle místo. Prošli jsme se po okolí, mrkli do jízdárny na koně a vydali se dál.

Měli jsme ještě hodinu čas než jsme se mohli ubytovat a tak jsme si ještě zajeli na kávu a něco sladkého do Café Stodola. Měli jsme štěstí v kavárně byl jediný volný stoleček právě pro nás. Sobota 14 hodin odpoledne. Plná kavárna lidí a tak snaživý personál jsem dlouho neviděla. Stala se nám tam taková věc. Dostali jsme nedopatřením kávu navíc a personál jí od nás nechtěl zaplatit. Platili jsme kartou, protože jsme u sebe neměli ani korunu v hotovosti. Nakonec jsme po odchodu zjsitili, že jsme místo 224,-Kč zaplatili 2,24 Kč. Ani nevíte jak nám to bylo líto. Nakonec jsme se díky instagramu spojili a druhý den jsme to přijeli doplatit. Nakonec jsme dostali ještě kávu a sušenku na cestu a hlavně jsme měli dobrý pocit.
Konečně jsme přijeli na místo, ikdyž nás mapy.cz ještě trošku zkoušeli. Ani nevíte jak jsme se těšili. Místo jsme opět objevili díky amazingplacescz. Sami víte, že většinu míst k návštěvě hledáme tam.
Pro vstup do chaty zadáváte kód, který obdržíte předem po emailové konverzaci s majiteli Irenkou a a Alešem. Žádnou recepci 24hodin tu nenajdete. Funguje to! Hned u příchodu máte pokyny k přezutí a koš plný papučí. Za dveřmi je veliká prostorná, plně vybavená kuchyň. V kuchyni nás překvapila lednice plná limonád a piva. Na lince kávovar, kafe a čaj. Na lednici kasička. Stačí si tedy vybrat, zapsat, co jste si vzali a peníze nechat v kasičce. V přízemí je dále relaxační místnost. V té jsou odpočinková lehátka a sauna. Ze sauny se dá jít potom přímo na terasu, kde se nachází hot tube a přírodní jezírko, které v zimě slouží jako ochlazovací. Další místností, která se v přízemí nachází je sál na jógu. V penzionu se nachází celkem 4 apartmány. Každý apartmán má vlastní koupelnu a kuchyňku. Nenajdete tu televizi ani wifi připojení, najdete tu ale almaru plnou knih a stolních her. Celou chatu obklopuje krásná příroda a věřte že to, že tu dávají lišky dobrou noc, je to nejlepší, co Vás může potkat.
Ubytovali jsme se a hned jsme vyrazili na procházku s tím, že si cestou koupíme něco k večeři. Po žluté turistické stezce jsme dorazili na kraj města Krásná Lípa, kde jsme našli malý obchod. Cestou do obchodu jsme ještě narazili na luční bar. Tedy luční samoobslužný bar. Byli jste někdy v takovém baru? Jde o odpočinkové místo vybudované na louce, kde se můžete občerstvit regionálními pivy, limonádami nebo i buřtem či sušenkou. Součástí je i malý sporák a dřez, aby jste si po sobě mohli umýt nádobí. A jak takový bar funguje? Asi stejně jako nabídka v kuchyni Bohemian Cottage, tedy na poctivosti lidí. Najdete tu totiž i přiložený ceník a kasičku. Navíc v tomhle lučním baru si na objednání můžete dopřát horkou lázeň. Po cestě zpátky nás už překvapil jen jeden pád na ledu, víno ale přežilo. Dorazili jsme s padající tmou, tak byl akorát čas na saunu. Strávili jsme v ní krásné dvě hodinky, kdy jsme se i po vysekání ledu ochlazovali v jezírku. Po sauně jsme si uvařili čínu, dali si zachráněné víno a zahráli si asi 30krát prší.
Nevyhnat nás z postele hlad, spíme v těch měkoučkých postelích ještě teď! K snídani si můžete objednat babiččin košík nebo si jí jako my přichystat sami.
Protože po nás nikdo hned nepřijížděl, mohli jsme si prodloužit odjezd. Vyrazili jsme proto ještě na procházku do lesa. Dobře, lhala bych. Chtěla jsem jít běhat, venku svítilo sluníčko a já ty pomalé procházky prostě úplně nemusím. Čenda, ale trval na tom, že si musíme zase zahrát karty a on rozhodně běhat nepůjde. Proto jsem navrhla, že pokud prohraje, půjdeme běhat. Sázky ho baví. Ale vyhrál. No, stejně jsme šli běhat. Co si budeme povídat. Nerad přiznává, že by to nedal. První kilometr nadával, proklínal mě a přiznal, že už nemůže, ale do chaty se vrátit nechtěl. Narazili jsme na další krásnou věc. Studánka Hanička. U studánky visely tři hrnky s nápisem "Hanička", takže jsme se "osvěžili" a nakonec to bylo 5 km. Je jedno za jaký čas. V plnym běhu nám bránil sníh a někdy i dost ledová cesta. Tak jsme si to dali jako dva indiáni a spokojenost byla na obou stranách. Dali jsme si sprchu a těžce se nám loučilo. Majitelka Irenka se s námi přišla rozloučit a my jsme zase vyrazili domů.
Cestou jsme se stavili tentokrát v Litoměřicích v Biskupském pivovaru u sv.Štěpána. Známe to tam a víme, že tam vaří skvěle.

Ještě jsem se Vám zapomněla zmínit, jak na nás celá chata působila a jak to tam hned u příchodu krásně vonělo. V celé chatě je cítit nejen láska, s kterou bylo vše dělané, ale i vůně dřeva a bylinek.

Skutečně jde o místo s jedinečnou atmosférou.
Děkujeme.

Ach ty návraty do reality.

Tak kam to bude příště?

s láskou Gábi v kuchyni.

Comments

1. Děkujeme za návštěvu v České Švýcarsku. Je tu krásně v každé roční období. Co si budeme psát. Nejbarevnější je ale podzim.