Quinoa pizza

Quinoa. V hlavě už mi leží dlouho. 
Jedná se o vysoce výživnou potravinu. Vzhledem k velkému podílu bílkovin se hodí do veganské stravy a také je povolenou potravinou u bezlepkářů.
Vzhledem  k vysokému podílu hořčíku prospívá lidem trpícím migrénou a díky velkému podílu vlákniny pomáhá při snížení krevního tlaku, diabetu nebo rakovině tlustého střeva. Je lehce stravitelná a nenadýmá.
Prvním receptem, který z ní připravuju je pizza. Miluju její zdravější přípravy a tak tu tahle nesmí chybět.
Příprava není vůbec dlouhá, jen si jí musíte nechat ve vodě den předem. 

Ingredience 
80g bílá quinoa
80g červená quinoa
80ml vody
1 lžička kypřícího prášku z vinného kamene
1 lžička soli
1 lžička koření na pizzu
Postup
Quinoa se zaleje vodou a nechá se den namočená. Naboptná a změkne. Druhý den si předehřejeme troubu na 200 stupňů. Qinou zbavíme přebytečné vody a dáme do mixéru. Přidáme kypřící prášek, droždí, sůl, koření. Přilijeme vodu a mixujeme dokud nám nevznikne hladké těsto.
Poté přendáme na plech vyložený pečícím papírem a pomocí lříce vytvoříme kruh. Pečeme v troupě cca 10 - 12 minut. 

Já si mezitím rozmixovaala 1/2 drcených rajčat z plechovky. Přidala jsem sůl, koření na pizzu a potřela jí upečený korpus. Na základ jsem dala plátky vysokoprocentní šunky, mozzarellu, kukuřici. Po upečení jsem dozdobila čerstvou rukolou.

Podáváme s láskou
Gábi v kuchyni

Comments