špaldový medovník

Když na mě vykouknul bezlepkový medovník z letáku lidlu, dostala jsem na něj hroznou chuť. Myslela jsem, že si pro něj snad dojdu a zahřeším si, ale něco mi do toho vlezlo a já zapomněla. Po třech dnech jsem se viděla se švagrem a vyzvídala jsem, co by chtěl k narozeninám. "Já chci DORT" Víte jakej chtěl? No jasně že medovej. Ani neví jakou mi udělal radost. Hledala jsem si, jak se připravuje a jak bych mohla klasiku trošku odlehčit. Povedlo se.

Ingredience/korpusy
400g špaldové hladké mouky
4 vejce
5 lžic medu
1 lžička jedlé sody
1 vanilkový lusk
1 lžička skořice
Postup: Nejprve si vyšleháme vejce s medem. Poté přidáme vanilkový lusk a prosátou mouku s jedlou sodou a skořicí. Těsto rozdělíme na 5 částí. Plech si vyložíme pečícím papírem. Přímo na pečící papír vyválíme těsto do kruhu tak, že obkreslíme talíř. Pláty tak budou stejné. Každý plát pečeme na 180 stupňů cca 10-12 minut. Po upečení necháme vychladnout.
Ingredience/náplň
3 nízkotučné tvarohy
3 lžíce medu
50g namletých vlašských ořechů
Postup: Tvaroh spojíme s medem a ořechy. Poté vrstvíme korpus, krém, korpus, krém. Poslední korpus si necháme na dozdobení. 
Ingredience/dozdobení
1 plát/korpus
namleté vlašské ořechy
Postup:Na poslední vrstvu krému si rozdrobíme poslední plát spolu s vlaškými ořechy.
V lednici necháme dort pořádně odložit.
S láskou Gábi v kuchyni. 

Comments

Post a Comment